Özgüven Sorunları (Sosyal Fobi)

Sosyal Fobi:

Sosyal fobi, kişinin sosyal durumlarda yoğun bir şekilde kaygı yaşadığı bir anksiyete bozukluğudur. Sosyal fobisi olan kişiler, topluluk önünde konuşma, toplu etkinliklere katılma veya diğer insanlarla etkileşimde bulunma konusunda büyük bir stres yaşarlar.

Belirtiler

Özgüven Sorunları: Özgüven sorunlarına sahip kişiler, genellikle kendilerini değersiz veya yetersiz hissederler. Kendi yeteneklerine olan inançları zayıf olabilir ve eleştirilere aşırı hassas olabilirler.

Sosyal Fobi: Sosyal fobisi olan kişiler, sosyal durumlar veya topluluk önünde performans gerektiren aktivitelerle ilgili şiddetli kaygı yaşarlar. Bu ortamlardan kaçınmaya çalışırlar. Bu kaygı, terleme, kalp çarpıntısı, titreme ve konuşma zorluğu gibi fiziksel belirtilerle birlikte olabilir.

Sosyal Fobinin Nedenleri Neler Olabilir?

Düşük Özsaygı: Çocukluk döneminde yaşanan olumsuz deneyimler veya eleştiriler, düşük özsaygıya yol açabilir.

Sosyal Deneyimler: Sosyal fobi, olumsuz sosyal deneyimlerle ilişkilendirilebilir. Utanç verici veya yıkıcı bir olayın ardından sosyal fobi gelişebilir.

Genetik Faktörler: Aile geçmişi ve genetik yatkınlık, özgüven sorunları ve sosyal fobi riskini artırabilir.

Sosyal Fobinin Tedavisi Nasıl Olur?

Sosyal fobi tanısı çocuk psikiyatristi tarafından ayrıntılı anamnez ve değerlendirmeler ile konulur. Çocuk ve ergenlerde sosyal fobi durumunda öncelikli tedavi terapi (konuşarak tedavi) yaklaşımlarıdır. Çocuk ve Ergenlerdeki sosyal fobide birinci basamak tedavi Bilişsel Davranışçı Terapidir. Terapi sürecinde danışanın ilerleme kaydetmemesi gibi dirençli durumlarda terapiye ek olarak ilaç tedavileri de başlanabilir.

Özgüven sorunları ve sosyal fobi, yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilen zorluklardır. Ancak bu sorunlar yönetilebilir. Profesyonel yardım, bu zorlukların üstesinden gelmek için önemli bir adım olabilir. Ayrıca, kendine yardım teknikleri ve kişisel gelişim çalışmaları da bireylerin daha sağlıklı bir özgüvene ve sosyal becerilere sahip olmalarına yardımcı olabilir.